20080805

Gnälla får man om man vill

Herregud säger jag bara. Ibland så får man verkligen jobba när man jobbar och då menar jag jobba. Jag tror bestämt att nästan hela Göteborgs befolkning hyrde film av mig idag. Från det att jag började jobba klockan 17 tills vi stängde stod jag som fastklistrad i kassan. Hann inte ens äta min medhavda banan.

Det är inte så att jag på något vis är ovan vid att jobba i butiken och ha mycket att göra. Är inne på mitt nionde år och börjar tillhöra inventarierna, men ibland får till och med jag spel och tycker att det är alldeles för många kunder, för många frågor och ett evigt ringande på telefonen.

Jag fick dessutom jobba över en halvtimma för att få ut all återlämning i butiken och städa i hyllorna, eftersom folk alltid ska envisas med att ställa tillbaka de filmer de burit runt på på helt fel plats. En halvtimma som jag inte kommer få betalt för. Gnägg!

Ibland måste jag bara få gnälla av mig lite. Tack!

/T

4 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Hrm... Jag tror faktiskt jag hyrde film den 5/9 - kan ju varit på annat ställe än där du jobbar - men jag tackar för att sådana som du finns och förser oss andra med filmuthyrning :-)

Trixtess sa...

Miss E: Om du möjligtvis hyrde film i en av Göteborgs största videobutiker, som funnits väldigt länge under ett annat namn. Som numera ingår i en stor stor kedja och som ligger på toppen av stadens mysigaste kafé- och restauranggata. Hyrde du dessutom innan kl 17 ja då hyrde du av mig. Blev väldans många om ...fniss.

Tack för tacket =)

Vad hyrde du förresten? Och var den bra?

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Allt förutom tiden och stället stämmer nog. Jag hyrde 3 filmer: Meet the spartans (underbar!), Superhero movie (kass) och P.S. I love you (helt okej trots Hilary Swank)

Trixtess sa...

Miss E: Hahaha! Då var det inte mycket som stämde. Men tänk om ...det har varit ett sammanträffande det. Jag gillade verklige P.S. I love you. Swank är en favorit hos mig. Även han som är med i Greys Anatomy är en favorit. Ögongodis. Mumma!