20090706

Första gången

Om fyra arbetsdagar, nästa måndag, går jag på semester i tre härligt långa veckor. Det kommer att bli min första riktiga semester på åtta år(!) och för första gången i mitt liv kommer jag att ha betald semester. Tror minsann se mig skåda ett vuxenpoäng eller två.

Mina semesterplaner är få. Jag tänker ta dagen som den kommer och vila, njuta, sova, slöa så mycket som det bara går. När jag tröttnat på det, vilket lär ta ungefär en vecka, så kommer jag ta tag i mitt sovrum. Taket ska målas, väggar ska spacklas, slipas och målas. Kanske även tapetseras om jag bara kunde bestämma mig för en tapet. Har i alla fall bestämt mig för att det ska bli en av Hanna Wernings. Älskar att de är så fantastiskt lekfulla och att en upptäcker nya saker varje gång en tittar på dem.

Sedan kommer den bästa biten - och svåraste - själva inredningen. Fasar med förtjusning.

/T

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Hoppas du får en jättebra semester!

Trixtess sa...

Miss E: Vi måste ju hänga ju. Om du är ledig och kvar i stan vill säga. Jag är sjukt sugen på dina mojitos.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag är här hela sommaren (förutom den här helgen då jag emigrerar till Halmstad)