20071120

Pengar är lika med lycka?!

Dear Blogg, it has been 18 days since my last confession and I'm so so sorry...aaaight.

Nä men skämt å sido. Fy vilken kass bloggerska jag är. Jag mår i alla fall bättre. Mina ekonomiska problem har löst sig till viss del. Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar vet, enligt mig, inte vad den snackar om. Jag mår mycket bättre nu när min hyra, lån av skoldator och diverse annat viktigt är betalt. Tack till egarcia och automated alice för uppmuntrande ord på vägen! =)

Snart bär det av, eller snart och snart, relativt snart i alla fall, till den nya lägenheten och det går inte en dag utan att jag funderar på hur jag ska inreda, måla om, fixa till och dona med den. Loligt. För första gången i mitt vuxna liv kommer jag att ha en bostad där jag kan bo på obestämd tid. Ett alldeles eget plejs. Mine, mine, mine! Jag flyttade hemifrån som sjuttonåring och nu 13 år senare kan jag verkligen kalla mig bofast. Jag är med etta. Wooohooo!

/T

3 kommentarer:

egarcia sa...

Yey, fan va jag är glad för din skull,det var fan på tiden! Vi får ta turer ut till IKEA ihop sen, ska ju renovera en hel del här hemma =)

Trixtess sa...

Ja måååånga turer kommer det att bli. Januari kommer bli en händelsefylld månad. Inte nog med att jag komemr flytta och renovera då jag fyller även 30. Gaaah. Guuulp. Hr inte klurat ut vad som ska ske på denna eminenta dag men funderar lite löst på att gå ut och käka den 12 januari (för att Linda ska kunna följa med också efs hon tar examen den 11). Så boka inte upp er den 12 januari. =)

Anonym sa...

Nämen :)

Jag sitter fast i tentahelvetet just nu, har två salstentor på en vecka, gaH!

But I´ll be back! :)