20071102

Som att gå i motvind

Jag är trött på att vara deprimerad. Trött på att vara trött. Jag orkar inte mer. Kastar snart in handduken. Skiter i allt. Vad är det för mening att fortsätta när ändå allt bara känns som att gå i motvind? Ett steg fram - två tillbaka. Jag har ingen lust med något längre och trivs allra bäst när jag får vara hemma och ligga under täcket. Slippa allt. Det senaste åren har varit ett rent helvete och har satt djupa spår. Min fasad börjar rämna. Faller mer och mer för var dag som går. Masken glider allt mer och mer på sniskan och visar snart mitt rätta jag. Den människa som slutade le för längesedan. Kommer inte ihåg när jag hade roligt längre. Ännu värre är att jag inte ens orkar anstränga mig för att ha roligt. De enda känslor jag känner är ångest, oro och förtvivlan. Finns det någon som mäktar med att gå omkring med ett konstant tryck över bröstet? Finns det någon som mäktar med att jämt känna sig misslyckad? Finns det någon som mäktar med att höra malande tankar i huvudet hela tiden? Inte jag i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad saker beror på i ditt fall, men jag vet hur det är att vara där. Men jag känner igen mig så i dina ord. Och jag har kommit ut på andra sidan, hel och ren och med en varm mage.

Du kanske har folk att prata med, jag känner så klart inte till några detaljer alls. Annars får du gärna skicka ett mail och svära lite över alla äckliga saker.

(notera att jag är ganska anti människor överlag, och nya kontakter är inget jag skaffar mig särskilt ofta. jag tar inte det minsta illa vid mig om du skrattar åt mitt förslag)

anyways...

anetteoberg@gmail.com

egarcia sa...

Gumman, jag vet att jag har sagt det förr men jag säger det igen, du måste få hjälp av någon. Nu bor du ju på en ny adress, har du kollat med vårdcentralen du hör till nu? Dom kanske har någon du kan prata med. Det kommer aldrig bli bättre av att du stänger in dig och skärmar av dig ännu mer.
Jag önskar jag visste vad jag skulle kunna göra för att hjälpa dig. Du vet vart jag finns om/när du vill prata. Kram