20081026

Söndagsbestyr

Denna söndag, som går i regnets tecken, bjuder på så spännande saker som

  • Förrådsrensning - sista helgen i månaden ställer fastighetsbolaget ut stora, stora containers. Bäst att passa på och slänga ut gammalt krafs. Flytten till nya lägenheten går om en månad
  • Städning under badkar - var tvungen att plocka bort fronten för att Busa hade lekt bort en innersula och lagt den under badkaret. Lika bra att passa på när fronten ändå är bortplockad
  • Tvättvikning - tvätten tvättades i tisdags och står nu och tar upp onödigt mycket plats innanför ytterdörren
  • Städning av Busas toalett - usch!

Ja det var väl allt. Tror jag. Kommer förmodligen bara att orka med första punkten och skjuta upp resten till morgondagen. Heh heh. Det är ju trots allt söndag och då ska man vila.

Vad gör ni på er söndag?

/T

Update: Badrum check. En del av förrådet check.

9 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Söndag = Skura badrummet, måla på tavlan, dammsuga, tvätta, planera packning inför Stockholm, laga kläder, rensa lådor, betala räkningar.

Spännande värre ;p

Trixtess sa...

Miss E: Helt fantastisk vilka spännande liv vi har. Inte en lugn stund eller två. Knappt.

Blir sjukt avis på dig som har ork att vara kreativ och måla tavla. Akryl eller olja? Brukar lukta på mina oljefärger ibland och klappa lite på dem och viska att de ska få komma ut och leka... snart.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Olja, första (och förmodligen sista) gången jag målar. Så värst kreativ vet jag dock inte om jag är, började på tavlan i juli...

Trixtess sa...

Nackdelen med olja är ju att det tar så förbaskat lång tid för det att torka, vilket också är dess fördel då man kan måla runt och kleta med det ganska mycket. Oj vilken lång mening det bli. Duktig är du i alla fall. Juli är väl inte så lång tid. Jag har tavlor jag påbörjade för flera år sen. Heeh.

Keep up the good work girl!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

He he, tack, ska försöka.

dddd sa...

Min katt kissar ute.
Jag vet att jag inte borde acceptera det.
Men det gör jag ändå.

Miss Upsey Daisy sa...

Igår?

Bauhaus, Hornbach, IKEA... Hem till kompis med present till barn.
Tränat.

Partysöndag! ;-Ds

Laila och Johan sa...

Hm.. låt tänka.. tränade, var trött, var trött, var jätte trött, fika med kollega, trött igen. Ja,, ungefär så.

Trixtess sa...

KYD: Är inte det bra att kissen kissar ute? Verkar lite naturligare på nåt sätt =)

Miss Upsey Daisy: verkligen party. Tokparty. På IKEA är det fest varje dag. För att inte tala om på Hornbach. Oooooj.

Loppanlej: Men ändå så orkade du träna och fika med kompis fast du var jättejättejättetrött. Duktigt ändå tycker jag.