20081122

BB och ny bekantskap

Häromdagen stiftades det närmare bekantskap med Miss E. Jag ämnar nämligen att bli en medlem av Bokklubben Bögeriet (även om inte de har bestämt sig så har jag det) och ett möte med den unga fröken var ett steg på vägen.

Det är alltid lika spännande att möta någon IRL som man bara har språkat med via ettor och nollor. Fröken var en mycket trevlig, glad och öppen person som jag hoppas på att få lära känna närmare. Såklart även de andra Missarna. Fast fröken tittade en smula skeptiskt på mig när jag sa att jag tycker om verktyg och att jag (ofrivilligt) samlar på dem. Verktyg som är så underbara och bra att ha. Förstår inte ;-)

/T

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Bokklubben Bögeriet är en fin klubb. Jag funderar själv på att gå med efter jul. Men jag känner sällskapet och det en trevlig samling människor.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Halva Bögeriet har röstat och det lutar mot att du blir medlem. Återkommer när jag fått allt bekräftat :-)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Det är bekräftat, du är välkommen till Bokklubben Bögeriet. Nästa möte är torsdag 4/12 kl. 18.00 - kan du vara med då?

Trixtess sa...

Miss E: Man tackar, bugar och bockar! Ett previlegium. Tyvärr så kan jag inte vara med på torsdagsmötet - jobbar kväll och kan inte byta passet. =(

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Typiskt. Jag framför att vi ska försöka lägga nästa träff en annan dag än torsdagar.