20081130

Home sweet home

En kliché jag vet, men det känns verkligen som om jag har kommit hem. Fått ro i en orolig själ.

Flytten igår gick som på räls och tog inte mer än fyra timmar. Smidigaste flytten någonsin tror jag bestämt. Och att vi hann klart innan det började regna är ett stort plus i kanten. För flytta i regn och blåst är inget man helst gör.

Idag hade jag tänkt att bara slappa. Hänga ut i min nya soffa och äta onyttigheter och se på dumburken, men om jag känner mig rätt, vilket jag förstås gör, så kommer jag inte att kunna sitta still i mer än en lagom lång stund innan jag börjar rota i kartonger och kassar för att packa upp och inreda. Tur att jag igår kväll i alla fall orkade få upp tv'n, datorn och få igång bredbandet, bädda sängen med nya lakan och placera soffbordet framför soffan. Ergo - det viktigaste är på plats.

/T