20080915

Skaaauuunee och Österlen nästa

Å hej och hå. I natt, nästan i alla fall, klockan 0600 bär det av mot Simrishamn och Stockeboda Gård för tre dagars kick-off med jobbet. Puuust!

På programmet står bl.a. möte med leverantörer från filmbolagen, panel (?), tal av stor-chefen och andra ansvariga, kräftfiske i damm, bad i vedeldad tunna (bara om jag får ha sopsäck på mig), filmvisning och gåsamiddag (?). Även någon form av fysisk aktivitet ska klämmas in (hoppas på paintball eller yoga).

Nu är det så att jag tillhör den delen av befolkningen som inte är speciellt förtjust i att sova borta - än mindre resa. Det skapar ångest hos mig. Känner mig obekväm och vilse. Sist jag reste fick jag svår migrän när jag kom fram och låg utslagen i nästan ett dygn. Att det dessutom är första gången jag är borta från Busa (katten min) och kommer hem kvällen innan jag ska på mormors begravning gör inte saken lättare. Andas lugnt. Iiiiiiiihhh ramaskri! Tänker packa ner lugnande utifall att. Det blir bäst så. Dessutom innehåller de antihistamin vilket är bra mot min allergi. Finns säkert gräspollen kvar där nere i söder. Migränmedicinen får också följa med. Och min kudde.

Så kära bloggvänner önska mig lycka till och på återseende!

/T

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

May the force be with you!

Laila och Johan sa...

Hoppas du har det bra! Skippa svartsoppan... ;)

Trixtess sa...

Miss E: Tack! Forcen var med mig. Led nästan inte alls. =)

Loppanlej: Tack! Jag hade det bra. Tankarna var liksom på annat håll och jag vågade inte riktigt känna efter. Svartsoppan skippades. Fy bubblan vad den såg äcklig ut.